Ekonomi

Michelin Lastiklerini 2050’ye Kadar Yüzde 100 Sürdürülebilir Malzemelerden Üretecek!

Mobilite alanında lider şirketlerden biri olan Michelin, özellikle 2050 yılına kadar Michelin lastiklerinde %100 sürdürülebilir malzeme kullanma hedefi olmak üzere çevresel taahhüdünü açıkladı. 2010-2030 yılları arasında CO2 emisyonlarını yüzde 50 azaltma hedefiyle Michelin, 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı planlıyor ve 2030 prestijiyle su tüketimini yüzde 30’un üzerinde azaltacak aksiyonlar alıyor.

 

 

Michelin, Batı Avrupa’nın en büyük lastik fabrikalarından ve en çağdaş tesislerinden biri olan İtalya’nın Cuneo kentindeki endüstriyel tesisinde “Uluslararası Medya Günü”nü düzenledi. Michelin, sürücüler, üreticiler ve küresel ısınma açısından yeni gereksinimler karşısında lastik pazarının gelişiminin ve yeni koşullar karşısında tesislerin dönüşümünün göz önünde bulundurulduğu 2050 yılına kadar lastiklerinde %100 sürdürülebilir malzemeler kullanmaya yönelik çevresel taahhüdünü açıkladı. insanlara, teknolojiye ve çevreye yönelik zorluklar tartışıldı.

 

Otomobil pazarlarının son yıllardaki gelişmeler neticesinde köklü bir değişim sürecine girdiğinin altını çizen Michelin, son 30 yılda tüm dünyadaki tüketicilerin kullanım alışkanlıklarının ve ihtiyaçlarının büyük ölçüde değiştiğinin altını çizdi. tüm bu faktörlerin ortasında daha kişisel, daha konforlu ve daha güvenli araçların yükselişi. araç paylaşımı veya araç kiralama şubesinin gelişiminin gerçekleştiğini vurgularken; küresel ısınmanın ve giderek daha sıkı hale gelen çevresel kısıtlamaların birçok pazar üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu belirtmektedir.

 

Lastik Pazarının Ana Eğilimlerini Desteklemeye Değer

 

Araçların gelişmesiyle birlikte lastik ebatlarının genişletilmesi son dönemde öne çıkan bir trend olarak görülüyor. Bu eğilimin küresel ısınma ve kaynak kıtlığı bağlamında tüketim ve CO2 emisyonlarına doğrudan etkisi olduğunu belirten Michelin, bu paradoksa teknoloji kullanılarak yanıt verilmesinin bir örneği olarak Michelin çalışmalarında yuvarlanma direncinin düşürüldüğünü gösteriyor. 2021 yılında lastiklerinin yaklaşık 3,4 milyar litre yakıt tasarrufu sağladığını ve böylece 2010 yılına göre 8,7 milyon ton CO2 emisyonunun önüne geçtiğini belirten Michelin, bu güç verimliliğini %10 artırarak 2030 yılında da çalışmaya devam edeceklerini vurguluyor.

Avrupa’da dört mevsim lastiği segmentindeki güçlü gelişimin tartışıldığı bir diğer trendde Michelin, sürücülerin uzun süredir kaçındığı dört mevsim lastiklerinin Avrupa’da önemli bir başarı yakaladığının ve satışlarının arttığının altını çiziyor. son yıllarda üç katına çıktı. Özellikle Michelin’in yaptığı teknolojik atılımlarla dört mevsim lastik segmentinin göz alıcı performansı ve kullanım kolaylığı ile tercih edildiği vurgulanıyor. Küme, bu pazarda önümüzdeki beş yıl içinde %11’in üzerinde bir büyüme oranı bekliyor. Bu bölgede; Küresel ısınma, öngörülemeyen ve ani hava değişimleri, Avrupa regülasyonlarındaki değişiklikler, yaz ve kış mevsimi için iki takım lastik almak istemeyen tüketicilere sağlanan avantajlar ve araç filolarının gelişmesi gibi faktörlerin dikkate alındığına dikkat çekiliyor. ve kiralama iş kolları katkı sağlayacaktır.

Lastik pazarındaki bir diğer trend olarak elektrikli araçların yükselişiyle birlikte lastiklerin ilgi odağı haline geldiği görülüyor. Araçların performans ve sınırlamaları nedeniyle lastiklerden beklentilerin arttığını vurgulayan Michelin, elektrikli araçların performansının lastiklerin hızlanma ve yavaşlama sırasındaki tork maliyetindeki artış, uzun ömür, yuvarlanma direnci yani lastiklerin tork maliyetindeki artıştan kaynaklandığını söyledi. özerklik açısından ana faktör, kantarın taşınmasına temel teşkil eden pillerin yük kapasitesi ve elektrikli araçların ürettiği gürültüdür. Bunun yüzde 70’i motordan değil sürüşten kaynaklandığı için gürültü azaltma özelliklerinin olması gerektiğini belirtiyor. Tüm bu gereksinimler, Michelin’in teknolojilerini ve bilgi birikimini tam olarak kullanması için eşsiz bir fırsat olarak görülüyor.

Kapsamlı Dönüşümden Geçen Fabrikalar

Lastik pazarındaki gelişmeler ve trendlerin yanı sıra son yıllarda Michelin’in üretim tesislerinde insan, teknoloji ve çevre olmak üzere üç değişikliğin yapıldığı vurgulanıyor. Liderlik modelini temel alan sorumluluk alma konseptinde iddialı bir iş dönüşümü başlattıklarını belirten Michelin, bugün bu dönüşümle büyük bir başarıya imza atıyor. Michelin, üretim gruplarının çalışmalarını düzene sokmak için 15 yıldır fabrikalarında bu çığır açan yönetimsel inovasyon süreçlerini geliştiriyor. Bugün, bu kapsamlı değişiklik, özellikle endüstriyel mesleklerin çekiciliğini artırma zorluğuna yanıt vermede, fabrikaların daha iyi ekonomik performansına katkıda bulunuyor.

Michelin ayrıca şubeyi dijitalleşme ve yapay zeka kullanımıyla dönüştürüyor. Robotları yapay zeka ile buluşturan Factory 4.0, arızaların önceden tahmin edilmesini sağlayarak, üretim kalitesi ve esnekliğini artırarak, çalışma koşullarını ve çalışan niteliklerini iyileştirerek dönüşümün ölçeğini büyütüyor.

Dünya çapında 85’ten fazla tesiste faaliyet gösteren, yılda yaklaşık 200 milyon lastik üreten ve bu bölümde yaklaşık 81.000 kişiyi istihdam eden Michelin, 2005 ile 2019 ortası arasında fabrikalarının çevresel etkisini yarıya indirdi. Kümenin bir sonraki dönemi, 2010 ile 2030 yılları arasında CO2 emisyonlarını yüzde 50 oranında azaltmak olan orta hedefle 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmaktır. Bu hedefe ulaşmanın tek yolu, Kümelenmenin güç tasarrufu ve geçiş çabalarını hızlandırmak olarak görülmektedir. yeşil güç. Michelin sadece CO2 emisyonlarının etkisini azaltmak istemiyor; Küme aynı zamanda 2030 prestijiyle su tüketimini yüzde 30’dan fazla azaltmak için harekete geçiyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberkorkuteli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu